Συγκρίνουμε: Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 EAT8 – Toyota Yaris Cross Hybrid
Εδώ είναι Ελλάδα, και όταν στο κάδρο της μάχης μπαίνουν τα B-SUV, καθετί άλλο περνά σε δεύτερο πλάνο. Πολύ περισσότερο όταν ο πόλεμος διεξάγεται μεταξύ του άρτι αφιχθέντος Toyota Yaris Cross και του κραταιού Peugeot 2008.
Toyota Yaris Cross ακούμε, και Toyota Yaris Cross δε βλέπουμε μήνες τώρα, μέχρι που η ελληνική αντιπροσωπεία είπε να κάνει… το αυτονόητο και να βγάλει μερικά στο δρόμο. Ούτε που μπορούμε να φανταστούμε τον αριθμό των παραγγελιών που περιμένουν να εξυπηρετηθούν, εξαιτίας της τεράστιας καθυστέρησης που έχει προκαλέσει η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών και ταυτόχρονα της ζωηρής ζήτησης για το μοντέλο, γνωρίζουμε όμως πως η αναμονή για κάθε Yaris (ήδη για το «απλό») φτάνει ή και ξεπερνάει τους δώδεκα μήνες.
Toyota Yaris Cross: Είναι και δεν είναι
Ως προς τις διαστάσεις, τοποθετείται στον μέσο όρο της κατηγορίας (μήκος 4.180 χλστ.), κάτι που ισχύει και για τους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες του. Ένας κανονικού αναστήματος οδηγός θα αφήσει μία παλάμη «αέρα» για τα γόνατα του πίσω επιβάτη, ο οποίος αντίστοιχο χώρο έχει και πάνω από το κεφάλι του, ενώ, παρά το αυξημένο πλάτος κατά 20 χλστ. συγκριτικά με το απλό Yaris (1.765 χλστ.), ένας τρίτος επιβάτης πίσω θα περιπλέξει κάπως την κατάσταση.
Peugeot 2008: ο γνώστης
Από πλευράς εργονομίας, είναι το Cross που με τη λιτότητά του γίνεται πιο… κατανοητό στον χρήστη, ο οποίος ασχέτως ύψους θα βολευτεί και καλύτερα στη θέση οδήγησής του. Μοναδικό «ελάττωμά » του ότι το υποβραχιόνιο καλύπτει μέρος των θηκών για ποτήρια, τη στιγμή που το «2008» θα δυσαρεστήσει κάποιους οδηγούς, λόγω του περιορισμού ορατότητας προς τον στάνταρντ (στις εκδόσεις ντίζελ των 130 ίππων) 3D ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10 ιντσών, εξαιτίας του μικρής διαμέτρου τιμονιού του.
Απόδοση-χρηστικότητα-οικονομία
Ο παραπάνω μεσότιτλος θα μπορούσε να αποτελεί το τρίπτυχο της επιτυχίας σχεδόν σε κάθε κατηγορία αυτοκινήτων. Για τα B-SUV, πάντως, σίγουρα πρέπει να εμπεριέχεται δίπλα στο αρχικό πλάνο σχεδιασμού τους. Ιάπωνες και Γάλλοι έχουν πιάσει πολύ καλά το νόημα, οι μεν Ευρωπαίοι προικίζοντας το «2008» σχεδόν με κάθε διαθέσιμο καύσιμο, η δε Toyota επιστρατεύοντας για νιοστή φορά τη γνώση της πάνω στην υβριδική τεχνολογία, προσφέροντας παράλληλα μια «απλή» βενζινοκίνητη έκδοση, μόνο για να ρίξουν χαμηλότερα το κόστος αγοράς του «βασικού» Yaris Cross.
Το «δικό μας» Toyota Yaris Cross, ωστόσο, είναι το προσθιοκίνητο υβριδικό με το 3κύλινδρο σύνολο των… μόλις 116 ίππων και το τύπου CVT κιβώτιο, που με βεβαιότητα θα πάρει και το μεγαλύτερο μερίδιο από τις συνολικές πωλήσεις του μοντέλου. Απέναντί του, εξετάζοντας παραμέτρους όπως την ευκολία στην καθημερινή μετακίνηση (λέγε με αυτόματο κιβώτιο) και την οικονομία χρήσης, το «2008» έρχεται με την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 130 ίππων, με το πολλάκις αναγνωρισμένο για την απόδοσή του αυτόματο 8άρι κιβώτιο και τον παρασπαρτού 1.5 BlueHDi.
Η αίσθηση είναι πως και το Cross θα μπορούσε να έχει μια έκδοση GR, αφού ακόμα και το τιμόνι με το κάπως τεχνητό βάρος αντεπεξέρχεται σε επίπεδο πληροφόρησης, την ώρα που οι κλίσεις στο αμάξωμα με την απόσταση των 17 εκ. από το έδαφος είναι εμφανώς περιορισμένες. Μέχρις εκεί, όμως, καθώς τόσο το κιβώτιο όσο η ισχύς και η ροπή του κινητήρα δεν επιτρέπουν το κάτι παραπάνω, όσο και αν ο οδηγός το πιέσει.
Ενδεικτικό είναι το «0-100» των 11,2 δλ., που επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές, όμως θα έρθει η Toyota να ζητήσει τα ρέστα, και δικαίως: στην καθημερινότητα και αυτό το ιαπωνικό υβριδικό δείχνει να μην έχει αντίπαλο, μετατρέποντας την οδήγηση σε… παιχνιδάκι, χάρη στο εργονομικό εσωτερικό του, στην ήπια λειτουργία του και εν προκειμένω στις ιδανικές διαστάσεις και στην αποτελεσματικότητα της ανάρτησης. Εκτός πόλης, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, κάτι που φαίνεται κυρίως σε κατηφορικές διαδρομές, όπου αν «πατήσεις» στο πλαίσιο μπορείς να πάρεις μια σχετική φόρα.
Το τελευταίο βέβαια αποτελεί το δυνατό χαρτί του συνόλου, τόσο λόγω κλιμάκωσης, όσο και χάρη στη συνολική του αίσθηση, με γρήγορες αλλαγές όπου χρειάζεται και ήπια λειτουργία εντός πόλης.
Ακριβοδίκαια
Το συμπέρασμα στη μάχη δύο μοντέλων ικανών να ορίσουν το μέλλον της κατηγορίας θα μπορούσε να είναι πιο ξεκάθαρο αν και οι απαιτήσεις του κοινού ήταν σαφείς. Για όποιον χρειάζεται χώρους, η απάντηση είναι «2008» χωρίς περιστροφές. Την ίδια ώρα, το γαλλικό B-SUV, που εντυπωσιάζει με την αισθητική του ισορροπία, αποδεικνύεται και οδηγικά άρτιο, με ανάρτηση και ποιότητα κύλισης στα ατού του, χωρίς να παραβλέπει κανείς τις εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης που σημειώνει σε κάθε οδηγική συνθήκη.
Δουλειά του Toyota Yaris Cross, ωστόσο, είναι η αμφισβήτηση όλων των παραπάνω, κάτι που σε μεγάλο βαθμό πετυχαίνει. Με κόστος σημαντικά χαμηλότερο, έρχεται να επιβεβαιώσει την αποτελεσματικότητα της υβριδικής τεχνολογίας σε επίπεδο κατανάλωσης, ακόμα και έναντι του πετρελαίου.
Από εκεί και πέρα, έχοντας «φορτωθεί» ένα κιβώτιο που ποτέ δεν κατάφερε να κερδίσει ούτε και τους ανθρώπους της Toyota, είναι τόσο καλό σε τομείς όπως η ευκολία στην καθημερινή χρήση, που δύσκολα αποφασίζεις να το αποχωριστείς. Ο καιρός γαρ εγγύς, και σύντομα η αίσθηση θα αποτυπωθεί στην παρουσία του στους δρόμους, όπου πλέον το «2008», αλλά και το Puma, έχουν ισχυρό αντίπαλο._ Ε. Ξ.
ΦΩΤ.: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
PEUGEOT 2008 1.5 BlueHDi 130 EAT8
ΥΠΕΡ//ΧΩΡΟΙ/ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ/ΚΙΒΩΤΙΟ
ΚΑΤΑ//ΤΙΜΗ
TOYOTA YARIS CROSS HYBRID eCVT
ΥΠΕΡ//ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ/ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/ΕΚΠΟΜΠΗ CO2/
ΚΑΤΑ//ΚΙΒΩΤΙΟ
PEUGEOT 2008 1.5 BlueHDi 130 EAT8
> ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.499 κ.εκ.
> ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/3.700 σ.α.λ.
> ΡΟΠΗ: 300 Nm/1.750 σ.α.λ.
> KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων
> ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον
> ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας
> ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.300×1.770×1.550 χλστ.
> METAΞONIΟ: 2.605 χλστ.
> BAPOΣ: 1.310 κιλά
> ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 434 λτ.
> 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,1 λ.
> ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 199 χλμ./ώρα
> Μ. ΚΑΤ. ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,9 λτ./100 χλμ.
> ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 124 γρ./χλμ
> TIMH: Από 33.000 ευρώ
TOYOTA YARIS CROSS HYBRID eCVT
> ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.490 κ.εκ.
> ΙΣΧΥΣ: 116 ίπποι
> ΡΟΠΗ: 120 Nm/3.800 σ.α.λ.
> ΡΟΠΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑ: 141 Nm
> ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον
> ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας
> ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.180×1.765×1.560 χλστ.
> ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.560 χλστ.
> ΒΑΡΟΣ: 1.170 κιλά
> ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 397 λτ.
> 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,2 δλ.
> ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα
> Μ. ΚΑΤ. ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,1 λτ./100 χλμ.
> ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 98 γρ./χλμ.
> TIMH: Από 20.320 ευρώ
Πηγή: https://www.4troxoi.gr/