MEGA TEST: Όλα τα B-SUV στο τεστ αποφυγής κινδύνου (AutoΤρίτη)
Βαθμολογούμε με άριστα το 10 όλα τα B-SUV, που έχουμε δοκιμάσει στο ELK TEST, την κορυφαία δοκιμασία ενεργητικής ασφάλειας, που πραγματοποιεί το Test Center του AutoΤρίτη.
Η τελική κατάταξη της κατηγορίας: Από 70 έως 78 χλμ./ώρα!
Μέσα
από τα σχόλια και τις παρατηρήσεις των αναγνωστών έγινε αντιληπτό από
εμάς, πως αρκετός κόσμος δεν κατανοεί απόλυτα τι σημαίνει πως ένα
μοντέλο πέτυχε 77 χλμ./ώρα στο ELK TEST. Σιγά τα χιλιόμετρα λένε
κάποιοι. Κάποιοι άλλοι στέκονται στη «μικρή» για αυτούς διαφορά του 1
χλμ./ώρα από ένα άλλο ανταγωνιστικό μοντέλο μη γνωρίζοντας πως για αυτό
το 1 χλμ./ώρα οι κατασκευαστές ξοδεύουν πάνω από 200.000.000 ευρώ.
Έτσι, και για να γίνεται πιο κατανοητή η αξιολόγηση ενός μοντέλου στο
ELK TEST, αποφασίσαμε στο AutoΤρίτη Test Center να την αξιολογούμε με
άριστα το 10. Φυσικά η επίδοσή του (ταχύτητα εισόδου σε χλμ./ώρα)
αποτελεί το πιο σημαντικό κριτήριο, ωστόσο δεν είναι το μόνο. Στη
δοκιμασία βλέπετε ο οδηγός απλά χειρίζεται το τιμόνι, δεν πατάει ούτε
γκάζι, ούτε φρένο. Απλά καθοδηγεί το αυτοκίνητο στον ελιγμό που
πραγματοποιεί. Ωστόσο, μπορεί ένα αυτοκίνητο να έχει μια Α ταχύτητα
εισόδου και ο οδηγός να μην ιδρώνει καθόλου. Να εκτελεί τη διαδικασία με
το… ένα χέρι που λέμε. Ένα άλλο αυτοκίνητο, μπορεί να πετυχαίνει την
ίδια ταχύτητα εισόδου, αλλά με δραστική επέμβαση του ESP, με πολύ…
«δράμα» και γενικά αγχώνοντας τον οδηγό. Πρέπει λοιπόν να αποτυπώνεται
αυτό με κάποιο τρόπο. Γιατί η λειτουργία του ESP, η συμπεριφορά της
ανάρτησης (αναπηδήσεις ή όχι), η αίσθηση του οδηγού και των άλλων 3
επιβατών (το ELK TEST γίνεται πάντα με πλήρες φορτίου ήτοι 4 άτομα και
αποσκευές) κάνουν διαφορές.
Εμείς λοιπόν, στις επόμενες γραμμές -«οθονιές» αξιολογούμε την πιο hot κατηγορία, αυτή των B-SUV.
Εξαιρετική οδηγική αίσθηση & ρεκόρ χλμ./ώρα από το Ford Puma

Το Ford Puma ST Line (βασική έκδοση) κατάφερε να περάσει το τεστ με 77 χλμ./ώρα, όχι μία, αλλά συνεχόμενες φορές. Αυτή η επίδοση αποτελεί και το ρεκόρ για την κατηγορία των B-SUV. To μοντέλο της Ford παρέμεινε εντός τροχιάς στην αλληλουχία των ελιγμών, χάρη στην εξαιρετική ανάρτηση και την σωστή λειτουργία του ESP. Παράλληλα μας κέρδισε με την ομοιογενή συμπεριφορά του και το «μηχανικό» τρόπο που έβγαλε σε πέρας τη δοκιμασία με ελάχιστη εμπλοκή του ESP. Έτσι, ο συνδυασμός επίδοσης, αλλά και εξαιρετικής οδηγικής αίσθησης, δίνουν στο Puma την πρώτη θέση στην τελική αξιολόγηση και βαθμό 9,5/10, δηλαδή σχεδόν άριστα.
Εξαιρετική επίδοση ρεκόρ και από το νέο VW Taigo

Το γοητευτικό VW Taigo αποδείχθηκε απόλυτα ικανό στο στρίψιμο, αφού πέτυχε ταχύτητα εισόδου 78 χλμ./ώρα. Το μοντέλο της δοκιμής είχε όμως τροχούς 17 ιντσών και όχι 16 ιντσών, όπως η δημοφιλής έκδοση Life και πήρε «ποινή» όπως έχουμε βάλει και σε προηγούμενα μοντέλα που ήταν ειδικότερων εκδόσεων. Πάντως, το χαμηλότερο κέντρο βάρους, το καλύτερο τιμόνι και η πιο πειστική ανάρτηση σε σχέση με το T-Cross, στο οποίο και βασίζεται το Taigo, έκαναν τη διαφορά. Μόνο; Όχι είναι και εξαιρετικό σε απόδοση και λειτουργία ESP, που χωρίς να γονατίζει το αυτοκίνητο, φρέναρε μαεστρικά τους κατάλληλους τροχούς. Δικαίως λοιπόν η υψηλή βαθμολογία του, καθώς η ομοιογενή συμπεριφορά χαρακτηρίζει όλες τις εκδόσεις.

Το νέο VW Taigo συνδύασε την αποτελεσματικότητα και τις ασφαλείς αντιδράσεις σε μια οριακή κατάσταση. Έχει πλέον το ρεκόρ της κατηγορίας (78 χλμ./ώρα) με τους τροχούς των 17 ιντσών (προαιρετικοί).
Θέση στο βάθρο και για το νέο Peugeot 2008

Η ανώτερη ταχύτητα εισόδου που κατάφερε το 2008 για να ολοκληρώσει με επιτυχία το τεστ αποφυγής κινδύνου ήταν τα 75 χλμ./ώρα. Το τιμόνι του «άκουγε» και περνούσε τις εντολές του οδηγού πιστά στο δρόμο τη στιγμή που η ανάρτηση δεν προκάλεσε μετατοπίσεις βάρους, παρά την αισθητή κλίση. Το ESP έκανε την εμφάνισή του στην τελευταία αλλαγή πορείας δραστικά διατηρώντας το 2008 σε τροχιά και βοηθώντας το να πραγματοποιήσει εύκολα και την τελευταία αλλαγή κατεύθυνσης. Η συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου δεν έχει την αμεσότητα της προηγούμενης γενιάς (που έχει άλλωστε χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος), αλλά το νέο πλαίσιο είναι στιβαρό και το τιμόνι αρκετά στιβαρό. Η πιο SUV αίσθηση και το αυξημένο ύψος από το έδαφος φαίνονται, αλλά δεν προβληματίζουν.

Πολύ καλή επίδοση από το Peugeot 2008, το οποίο βρέθηκε στο top 3 των B-SUV.
Captur, Juke, Kamiq και Bayon με 74 χλμ./ώρα

To Renault Captur, το Nissan Juke, το Skoda Kamiq και το νέο Hyundai Bayon έχουν καταφέρει ταχύτητα εισόδου 74 χλμ./ώρα, στοιχείο που τους δίνει αρκετά υψηλή βαθμολογία. Από εκεί και πέρα Captur και Juke (βασίζονται στο ίδιο πάτωμα) παρουσιάζουν εξαιρετική σταθερότητα, εμφανίζουν άριστο έλεγχο από την ανάρτηση και ανάλογη λειτουργία από το ESP. Το Juke κερδίζει σε αίσθηση χάρη στο τιμόνι του. Τo Captur δεν έχει το ίδιο πειστικό τιμόνι, αλλά έχει πολύ δραστικό και αποτελεσματικό ΕSP. Πολύ καλή και η συνολική εικόνα του Kamiq. Το Bayon δεν πείθει με το τιμόνι του και δεν είναι το πλέον allegro και ευχάριστο σε οδηγική αίσθηση μικρό crossover, κατάφερε όμως να παραμείνει εντός πορείας και να εκτελέσει την δοκιμή αποφυγής κινδύνου χωρίς να αγχώσει οδηγό και επιβάτες.

Η συμπεριφορά του νέου Nissan Juke στην επιτυχημένη του προσπάθεια ήταν απροβλημάτιστη σε όλη τη διάρκεια του τεστ.
73 χλμ./ώρα από Yaris Cross & Stonic


Το υβριδικό Toyota Yaris Cross κατάφερε στα 73 χλμ./ώρα να παραμείνει εντός πορείας και να εκτελέσει την δοκιμή αποφυγής κινδύνου χωρίς να αγχώσει οδηγό και επιβάτες.
Με την ίδια ταχύτητα εισόδου τα κατάφερε και το Kia Stonic, που έχει οδηγικά χαρίσματα και το δείχνει. Μάλιστα το μικρό crossover της Kia έδειξε να είναι ένα από τα πιο allegra και ευχάριστα στην αίσθηση μοντέλα της κατηγορίας. Πολύ καλό το αρχικό turn in στην πρώτη αλλαγή πορείας, διακριτική επέμβαση του ESP για να διορθώσει την υποστροφική τάση αρχικά με το Stonic να παραμένει απόλυτα ρυθμίσιμο μέσα στο μήκος της όλης διαδικασίας. Σε κάθε περίπτωση και τα δύο μοντέλα είναι πολύ πάνω από το όριο «έγκρισης» από το AutoΤρίτη TEST CENTER.
4 μοντέλα στο club της μέτριας επίδοσης

Με σύμμαχο το πολύ καλό πλαίσιο, το SEAT Arona ολοκλήρωσε επιτυχημένα τη διαδικασία έχοντας ταχύτητα εισόδου τα 71,5 χλμ./ώρα μετά από τη σχετική ποινή λόγω ζαντών μεγαλύτερης διαμέτρου από αυτής της δημοφιλούς έκδοσης. Η κλίση συγκρατήθηκε, τάσεις αναπήδησης δεν εμφανίστηκαν, ενώ το ESP φρέναρε συνεχώς τους κατάλληλους τροχούς εξαφανίζοντας την υποστροφή τάση. Όλες οι προσπάθειες σε αυτήν την ταχύτητα ήταν επιτυχημένες και σε όλες οι τέσσερις τροχοί παρέμειναν συνεχώς σε επαφή με το οδόστρωμα., Αξιολογήθηκε με 7,8, όπως και το VW T-Roc, που εκμεταλλεύεται στο έπακρο το κοντό μήκος και το φαρδύ αμάξωμα για να πατάει πειστικά. Τέλος, τα Fiat 500X και Jeep Renegade μοιράζονται το ίδιο πάτωμα, αλλά η πιο κοντή διαδρομή της ανάρτησης και το χαμηλότερο κέντρο βάρους κάνει το ιταλικό μπιζουδάκι της κατηγορίας να κερδίζει τη μεταξύ τους μάχη.
Βασιλιάς της άνεσης το C3 Aircross, δύσκολα για Crossland και Vitara

Η
εξαιρετική άνεση από τη μαλακή ανάρτηση του Citroen C3 Aircross (είναι
το κορυφαίο μοντέλο σε αυτόν τον τομέα στην κατηγορία του, όπως έχει
προκύψει από το Test Ανάρτησης/Ανεσης που διεξάγουμε εδώ στο AutoΤρίτη
Test Center) έχει επίπτωση στην ταχύτητα εισόδου, που ήταν τα 70
χλμ./ώρα. Πάντως το C3 Aircross κατάφερε να περάσει με ευκολία το τεστ
παρά την αισθητή κλίση και την έντονη επέμβαση του ESP.

Η άνετη ανάρτηση δε βοηθά το Citroen C3 Aircross να σημειώσει κάποια σημαντική ταχύτητα εισόδου στο διάδρομο της δοκιμασίας αποφυγής κινδύνου. Οι αντιδράσεις του όμως είναι ομαλές και απόλυτα ελεγχόμενες, σε αντίθεση με αυτές των Crossland και Vitara, που απαιτούν έντονη παρέμβαση του ESP (φωτό από το προ ανανέωσης μοντέλο, με το τρέχον να μην έχει μηχανικές διαφορές).
Ίδια ταχύτητα εισόδου και για το Opel Crossland, το οποίο και ελαφρύ τιμόνι έχει, και εμφανίζει έντονη υποστροφή με ταυτόχρονη έντονη παρέμβαση του ESP μόλις ξεπεράσει το χαμηλό όριο του που είναι στα 70 χλμ./ώρα επίσης. Από την άλλη, το Suzuki Vitara έχει την ίδια ταχύτητα εισόδου, αλλά σε καμία περίπτωση δεν εμπνέει την ίδια σιγουριά στον οδηγό του μιας και το ESP δεν μπήκε σχεδόν καθόλου. Η ανάρτηση είναι καλή, αλλά σε συνδυασμό με το ελαφρύ τιμόνι, ο οδηγός «ιδρώνει» έστω και στην ταχύτητα εισόδου των 70 χλμ./ώρα. Για αυτό άλλωστε και το ιαπωνικό μοντέλο πήρε τη χειρότερη βαθμολογία στην αίσθηση του οδηγού και των επιβατών.
Τελική κατάταξη
Μοντέλο | Ταχύτητα εισόδου (χλμ./ώρα) | ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ (στα 10) |
---|---|---|
Ford Puma | 77 | 9,5 |
VW Taigo | 77* | 9,3 |
Peugeot 2008 | 75 | 9,1 |
Renault Captur | 74 | 8,8 |
Nissan Juke | 74 | 8,8 |
Skoda Kamiq | 74 | 8,6 |
Hyundai Bayon | 74 | 8,3 |
Kia Stonic ** | 73 | 8,3 |
Toyota Yaris Cross Hybrid | 73 | 8,3 |
SEAT Arona ** | 71,5* | 7,8 |
VW T-Roc | 71,5* | 7,8 |
Fiat 500 X** | 71 | 7,6 |
Jeep Renegade** | 70,5* | 7,5 |
Citroen C3 Aircross ** | 70 | 7 |
Opel Crossland X** | 70 | 6,8 |
Suzuki Vitara** | 70 | 6,5 |
*Με ποινή, ** φωτογραφία από το προ ανανέωσης μοντέλο χωρίς αλλαγές στην ανάρτηση
Πηγή: https://www.autotriti.gr/