Toyota Yaris Cross Hybrid 1.5 4Χ4: Γεννημένος ηγέτης


 

Εκμεταλλεύτηκα την πρόσφατη κακοκαιρία «Φίλιππος» για να δοκιμάσω το ολοκαίνουργιο Toyota Yaris Cross Hybrid 1.5 116 ίππων 4Χ4 Premier Edition.

Το πεδίο για τη δοκιμή του τετρακίνητου ιαπωνικού αυτοκινήτου με κύριο προσανατολισμό το αστικό περιβάλλον ήταν η Πεντέλη και η Πάρνηθα. Οπως διαπίστωσα, το μικρό διαβολάκι, που αποτελεί μια νέα εκδοχή του Yaris, ξεπερνά σε ικανότητες τα περισσότερα B-SUV με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Εκτιμώ ότι αν υπάρχει διαθεσιμότητα, σύντομα θα χτυπήσει την πρώτη θέση των πωλήσεων της B-SUV.

Οταν κινήθηκα σε λασπωμένους δρόμους, χιονισμένα τμήματα και σε μικρές λίμνες, παραδέχθηκα για μια ακόμη φορά την ανωτερότητα των Ιαπώνων μηχανικών. Το στιβαρό αυτοκίνητο μήκους 4,18 μ. είναι ασυγκράτητο. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (170 χιλ.) και η περιορισμένου βάρους τετρακίνηση AWD-I τού δίνουν «φτερά».

To Intelligent All-Wheel Drive (AWD-i) χρησιμοποιεί έναν πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα για έξτρα πρόσφυση κατά την εκκίνηση και στις στροφές, καθώς και πρόσθετη ασφάλεια σε ολισθηρές επιφάνειες. Η κατανομή ροπής εμπρός/πίσω ρυθμίζεται αυτόματα μεταξύ 100:0 και 40:60, σύμφωνα με τις οδικές συνθήκες και τις εντολές του οδηγού. Στην εκκίνηση, η κινητήρια δύναμη μεταφέρεται στους δύο άξονες για να αποφεύγεται το σπινάρισμα, ακόμα και σε μία κεκλιμένη επιφάνεια. Με σταθερή ταχύτητα, η ενέργεια κινεί μόνο τους μπροστινούς τροχούς. Προσφέρει τρία modes: Κανονική οδήγηση, Trail και Snow. Το Trail mode χρησιμοποιείται όταν ένας ή περισσότεροι τροχοί παρουσιάζουν απώλεια πρόσφυσης. Το Snow mode βοηθά το αυτοκίνητο να ξεκινήσει από στάση ή να επιταχύνει ελεγχόμενα στο χιόνι και τον πάγο.

Οταν είδα τη μέση κατανάλωση, νόμιζα ότι έχει γίνει λάθος στη μέτρηση. Τελικά, όσες φορές και αν μέτρησα τη μέση κατανάλωση, δεν ήταν πάνω από 5,8 λίτρα/100 χλμ. Κάτι σαν όνειρο. Είναι το οικονομικότερο σε κατανάλωσή στην κατηγορία του, παρά το αυξημένο βάρος των 1.360 κιλών λόγω της μπαταρίας.

Η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση βενζίνης οφείλεται στο εξελιγμένο τέταρτης γενιάς υβριδικό σύστημα, το καμάρι της Toyota. Το μοτέρ 1.5 116 ίππων δέχεται συνεχώς την επίδραση του ηλεκτροκινητήρα, για να φτάσουν στο γκάζι 116 ίπποι. Δεδομένης της περιορισμένης ισχύος, δεν είχα μεγάλες απαιτήσεις για επιδόσεις και επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,8΄΄, τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα). Σε κάθε βαθύ πάτημα του γκαζιού, ακουγόταν βουητό από το αυτόματο κιβώτιο CVT. Δυστυχώς, όλα τα ανάλογα κιβώτια ταχυτήτων «φωνάζουν», όταν ζορίζονται.

Η οδική συμπεριφορά είναι κοντά στο ανώτερο τμήμα της κατηγορίας. Η ποιότητα κατασκευής ακολουθεί τα γνωστά υψηλά ιαπωνικά πρότυπα. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις ενήλικες. Η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ μειώθηκε στα 320 λίτρα (397 στο δικίνητο), λόγω της προσθήκης της τετρακίνησης.

Η πρώτη επιλογή με τετρακίνηση για τον υποψήφιο αγοραστή είναι η πλούσια έκδοση Style με πλήρη εξοπλισμό, προς 27.810 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει 32.010 ευρώ. Η γκάμα ξεκινά από 18.270 ευρώ (1.5 92 ίπποι, FWD, Active).

Παρατηρήσεις: Αυξημένη τιμή, θόρυβος από το κιβώτιο ταχυτήτων, περιορισμένος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών, σκληρά πλαστικά.

Πηγή: https://www.real.gr/