Τι δεν πρέπει να κάνετε ποτέ σε ένα αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο (Part 2)


Σε προηγούμενη ανάρτηση είδαμε συμβουλές του AMD απο το κανάλι του στο Youtube για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Σε αυτή την ανάρτηση θα αναφέρουμε επιγραμματικά όσες προείπε ο AMD προσθέτοντας μερικές ακόμα.

Μοχλός ταχυτήτων

Οι θέσεις που έχει ο επιλογέας ενός υβριδικού μοντέλου της Toyota και τι κάνει η κάθε μία σύμφωνα με το εγχειρίδιο χρήστη.

P: Στάθμευση του οχήματος/εκκίνηση του υβριδικού συστήματος
R: Όπισθεν
N: Νεκρά (κατάσταση στην οποία δεν μεταδίδεται ισχύς)
D: Κανονική οδήγηση
B: Εφαρμογή μέτριας πέδησης κινητήρα κατά το φρενάρισμα σε κατωφέρεια

Η διαφορά της επιλογής D με  την επιλογή B στον επιλογέα.

Η επιλογή B βρίσκεται στα υβριδικά μοντέλα της Toyota και αρκετός κόσμος συνειρμικά το ονομάζει (Battery), παρόλα αυτά η ονομασία προέρχεται απο το "engine braking" και κυρίως σκοπός αυτής της σχέσης είναι να φρενάρει το αυτοκίνητο σε μία απότομη κατηφόρα βοηθώντας τα φρένα να μην ανεβάσουν θερμοκρασία. Επομένως είναι σωστό να μην γίνεται συχνή χρήση της επιλογής αυτής αφού ο κινητήρας επιβραδύνει και η κατανάλωση θα αυξάνεται αφού το πεντάλ του γκαζιού θα χρειάζεται περισσότερη πίεση.

Οδηγίες

  1. Απαγορεύεται ενώ μαρσάρετε όσο είναι ο μοχλός στην νεκρά (N) και όπως βρίσκεται ο κινητήρας με πολλές στροφές να βάλετε τον επιλογέα στο D για να επιτύχετε καλύτερή επιτάχυνση.


  2. Ποτέ μην κάνετε εναλλαγή απο την θέση του επιλογέα R στην θέση D ή το αντίστροφο (D σε R) όσο το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει. Σταματήστε εντελώς το όχημα και μετά επιλέξτε την θέση που επιθυμείτε στον επιλογέα.


  3. Μην σταματάτε το αυτοκίνητο όσο είναι εν κινήσει επιλέγοντας την θέση P στον επιλογέα. Επιλέγουμε την θέση P αφού το όχημα έχει εντελώς σταματήσει.


  4. Όσο το αυτοκίνητο είναι σταματημένο σε ένα φανάρι/μποτιλιάρισμα ποτέ μην βάζετε τον επιλογέα στην θέση Ν(Νεκρά).


  5. Δεν αφήνετε το αυτοκίνητο να ρολάρει με την σχέση Ν (Νεκρά) πάντα έχετε σχέση D ή R ακόμα και αν είναι κατηφορικός ο δρόμος.


  6. Αλλάζετε βαλβολίνες σύμφωνα με τις οδηγίες  του κατασκευαστή.


  7. Ποτέ δεν βυθίζεται το αυτοκίνητο σε υδάτινα περάσματα, η λάσπη μπορεί να μπεί στο σύστημα μετάδοσης και να προκαλέσει ανεπανόρθωτη ζημιά, αν παρόλα αυτά είναι αναπόφευκτο καλό είναι μετά την βύθιση να προβείτε σε έλεγχο αυτού.


  8. Προσοχή στην ρυμούλκηση. Σίγουρα το αυτοκίνητο σας έχει την δυνατότητα να ρυμουλκήσει αλλά υπάρχει κάποιο όριο αν αυτό το υπερβείτε υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να προκαλέσετε βλάβη στο κιβώτιο ταχυτήτων.


  9. Ποτέ μην οδηγείτε και με τα δύο πόδια.Στο αυτόματο κιβώτιο απουσιάζει το πεντάλ του συμπλέκτη αυτό όμως δεν σημαίνει οτι το αριστερό πόδι μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για το φρενάρισμα.Πάντα χρησιμοποιούμε το δεξί πόδι και μόνο αυτό για το φρενάρισμα.