Πρόβλημα με την βαλβίδα EGR

Λίγα λόγια για την τεχνολογία EGR.

Η τεχνολογία EGR (Exhaust Gas Recirculation) είναι μία αρκετά παλιά τεχνολογία (δεκαετία του 70) όπου η Toyota την τροποποίησε και την εφάρμοσε σε όλα τα μοντέλα της με την σειρά κινητήρα  Dynanic Force. Πολύ απλά τα καυσαέρια καθαρίζονται την πρώτη φορά και στη συνέχεια εγχέονται πίσω στην πολλαπλή εισαγωγής για να ξανακαούν για δεύτερη φορά. Η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιείται στους κινητήρες Diesel εδώ και πολύ καιρό μάλιστα και σε αυτούς υπάρχει αναφορά για διαρροές.


 

Αρκετοί κάτοχοι διαφόρων μοντέλων της Toyota στην Ευρώπη κάνουν αναφορά για διαβρώσεις στην βαλβίδα EGR.


Κάποιοι μάλιστα απέστειλαν ενημερωτικό email στην Toyota και δεν έλαβαν την καλύτερη απάντηση αφού όπως θα δείτε στην παρακάτω φωτογραφία η Toyota αποδίδει την διάβρωση αυτή σε κακής ποιότητας καύσιμο με αποτέλεσμα το κόστος επισκευής να μην περνάει στην εγγύηση και να το χρεώνεται εξ΄ολοκλήρου ο ιδιοκτήτης του εκάστοτε μοντέλου.

Η κακής ποιότητας βενζίνη εμφανίζεται κυρίως στην περιοχή των Βαλκανίων και πιο συγκεκριμένα γίνεται αναφορά για χλώριο μέσα στην βενζίνη ουσία η οποία διαβρώνει μέρη του κινητήρα απο αλουμίνιο, ανοξείδωτο, ανθρακούχο χάλυβα ακόμα και τα ελαστομερή σημεία του όπως εύκαμπτοι σωλήνες καυσίμου, τσιμούχες κλπ. Σύμφωνα με κάποια μελέτη μπορεί να μην είναι άμεσα μέσα στο καύσιμο το χλώριο αλλά στην δεξαμενή αποθήκευσης οπού ο κάθε πρατηριούχος την καθαρίζει με χλωρίνη για απολύμανση; Who knows...Διαβάστε το αρχείο.

 Σε δελτίο τύπου που ανακοίνωσε η TOYOTA στις 02/02/2022 στο site toyota-tech.eu αναφέρει πρόβλημα με την βαλβίδα ψήξης EGR σε όλα σχεδόν τα μοντέλα της υβριδικά και βενζινοκίνητα.
Αναλυτικά αναφέρει:



Λόγω της καταστροφής της βαλβίδας EGR, το ψυκτικό εισέρχεται στα κανάλια EGR και στη συνέχεια στους κυλίνδρους. Ταυτόχρονα, σχηματίζονται άφθονες εναποθέσεις με τη μορφή σκόνης ή κρυστάλλων (φωτογραφία πιο πάνω) στα κανάλια αερίων, με αποτέλεσμα πολύ συχνά η βαλβίδα EGR να κολλάει.Το αυτοκίνητο εμφανίζει λευκό καπνό από το σωλήνα εξάτμισης, απροθυμία του κινητήρα / απώλεια ισχύος, στο διαγνωστικό έχουμε εμφάνιση κωδικών (P319000, P04019C κλπ), τέλος πιθανόν να δούμε πτώση της στάθμης του αντιψυκτικού και υπερθέρμανση του κινητήρα.