Toyota Yaris Cross Hybrid AWD: Περιπετειώδης κι οικονομικός χαρακτήρας (AutoAgora)
Toyota Yaris Cross Hybrid AWD: Περιπετειώδης κι οικονομικός χαρακτήρας
Το τετρακίνητο Yaris Cross υπόσχεται να σε πάει σε χωμάτινες διαδρομές και εντυπωσιακά «μπαλκόνια» με θέα, εκεί που δεν πάνε τα δικίνητα μικρά SUV, χωρίς η κατανάλωση του να ξεπερνάει τα 6 λτ/100χλμ.
Τα έχουμε ξαναπεί για το νέο μέλος της Toyota, Yaris Cross! Μπορεί να άργησε να εμφανιστεί στην κατηγορία των μικρών SUV, αλλά είχε καταφέρει πριν ακόμα το επίσημο λανσάρισμα του να κλέψει τα φώτα της δημοσιότητας. Στις δικίνητες εκδόσεις έδωσε τα διαπιστευτήρια του όσο αφορά την οδική συμπεριφορά, τις τεχνολογίες και τον ευέλικτο χαρακτήρα του, ενώ στην υβριδική εκδοχή του μας εντυπωσίασε με την οικονομία του. Τώρα έρχεται και με έξυπνη τετρακίνηση, που δεν θα του επιτρέψει να κολλήσει πουθενά και να σε πάει σε μέρη που δεν φανταζόσουν ότι θα μπορούσε να επισκεφτεί ένα μικρό SUV.
Τα logo της τετρακίνησης ξεχωρίζουν το Yaris Cross AWD από τις απλές εκδόσεις
.jpg)
Στιβαρό εσωτερικό με διακόπτη επιλογής προγραμμάτων
Οι δεσμοί της καμπίνας του Toyota Yaris Cross Hybrid AWD με το Yaris, όπως και στις υπόλοιπες απλές εκδόσεις, είναι παραπάνω από εμφανείς. Τα υλικά είναι ποιοτικά, αλλά ελαφρώς σκληρά, με τη συναρμογή και το φινίρισμα να είναι προσεγμένα. Η εργονομία και η πρακτικότητα της καμπίνας βοηθούν αρκετά στην τρέλα της καθημερινότητας, μιας και συναντάμε αρκετές θήκες για μικροπράγματα, ενώ οι φυσικοί διακόπτες είναι εντός των ορίων των χεριών του οδηγού. Προβληματίζουν λίγο οι «κρυμμένες» χειρολαβές που ανοίγουν τις πόρτες, αλλά σχεδιαστικά είναι αρκετά όμορφες. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, προσφέροντας στον οδηγό εξαιρετική περιφερειακή όραση, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι ανασχεδιασμένος σε σχέση με το απλό Yaris. Στο ταμπλό υπάρχει μια οθόνη αφής 9 ιντσών, με το καινούργιο και πιο γρήγορο λογισμικό της Toyota. Οι διαφορές σε σχέση με τις δικίνητες εκδόσεις είναι στον περιστροφικό διακόπτη πίσω από τον λεβιέ, που επιτρέπει την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης κι η μείωση του χώρου πορτμπαγκάζ από τα 397 λίτρα στα 320 λίτρα, λόγω του επιπλέον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Από εκεί και πέρα χωροταξικά δεν αλλάζει κάτι, με το πίσω κάθισμα να μπορεί να φιλοξενήσει σχετικά άνετα 2 ενήλικες!
Με όπλο την οικονομία του το κινητήριο σύνολο του Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i
.jpg)
Όπως
στη δικίνητη υβριδική έκδοση, έτσι και στην τετρακίνητη της δοκιμή μας,
το κινητήριο σύνολο αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.500 κυβικών
εκατοστών, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μια μπαταρία ιόντων λιθίου, με
συνολική απόδοση 116 ίππους. Ταυτόχρονα φοράει ακόμα ένα ηλεκτροκινητήρα
5,3 ίππων στον πίσω άξονα, ο οποίος εμπλέκεται μόνο σε χαμηλές συνθήκες
πρόσφυσης, με τη ροπή να μπορεί να μοιραστεί στιγμιαία 40:60 μπροστά
πίσω (100% μπροστοκίνητο σε κανονικές συνθήκες). Το όλο σύνολο
συνεργάζεται με το γνωστό e-CVT αυτόματο κιβώτιο της Toyota με πλανητικά
γρανάζια, που δυστυχώς είναι ελαφρώς θορυβώδες στο τέρμα πάτημα του
γκαζιού. Από θέμα επιδόσεων παραμένει στα ρηχά της κατηγορίας, αλλά
στον τομέα της κατανάλωσης δίνει τα ρέστα του, αφού η μέση τιμή της δεν
ξεπερνάει τα 5,7 λτ/100 χλμ (μόλις 0,4 λίτρα πάνω από το δικίνητο).
Πάει παντού, δεν κολλάει πουθενά χάρη στην τετρακίνηση
Το Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i έχει τιμή εκκίνησης τα 26.870 ευρώ στην έκδοση Style (τρίτο επίπεδο εξοπλισμού), η οποία περιλαμβάνει πλούσια σουίτα συστημάτων υποβοήθησης, 7ιντσο πίνακα οργάνων, οθόνη αφής 9 ιντσών, κάμερα παρκαρίσματος κι άλλα πολλά, ενώ λόγω των 107 γρ. ρύπων CO2/χλμ το μοντέλο απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας και μπορεί να κυκλοφορήσει ελεύθερα στο δακτύλιο.
Το Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i καταφέρει να ξεχωρίζει
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i | ||||
---|---|---|---|---|---|
Κινητήρας | |||||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.490 | ||||
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3/12 | ||||
Τροφοδοσία | Πολλαπλός ψεκασμός + Αυτοφ. Υβριδικό | ||||
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 116 | ||||
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 120+207(ηλεκτρoκινητήρας) | ||||
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | αυτόματο/τετρακίνητο | ||||
Start/Stop | NAI | ||||
Eπιδόσεις | |||||
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12 | ||||
60-100 χλμ./ώρα | 6,6 | ||||
80-120 χλμ./ώρα | 8,7 | ||||
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 170 | ||||
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.260 | ||||
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |||||
Μέση εργοστασιακή WLTP | 4,7 | ||||
Μέση Δοκιμής | 5,7 | ||||
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 1037 | ||||
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 36 | ||||
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 320 | ||||
Τιμή από (ευρώ) | 26.870 |
Πηγή: https://autoagora.gr/