Toyota Yaris Cross Hybrid AWD: Περιπετειώδης κι οικονομικός χαρακτήρας (AutoAgora)

 

Toyota Yaris Cross Hybrid AWD: Περιπετειώδης κι οικονομικός χαρακτήρας


 

Το τετρακίνητο Yaris Cross υπόσχεται να σε πάει σε χωμάτινες διαδρομές και εντυπωσιακά «μπαλκόνια» με θέα, εκεί που δεν πάνε τα δικίνητα μικρά SUV, χωρίς η κατανάλωση του να ξεπερνάει τα 6 λτ/100χλμ.

Τα έχουμε ξαναπεί για το νέο μέλος της Toyota, Yaris Cross! Μπορεί να άργησε να εμφανιστεί στην κατηγορία των μικρών  SUV, αλλά είχε καταφέρει πριν ακόμα το επίσημο λανσάρισμα του να κλέψει τα φώτα της δημοσιότητας. Στις δικίνητες εκδόσεις έδωσε τα διαπιστευτήρια του όσο αφορά την οδική συμπεριφορά, τις τεχνολογίες και τον ευέλικτο χαρακτήρα του, ενώ στην υβριδική εκδοχή του μας εντυπωσίασε με την οικονομία του. Τώρα έρχεται και με έξυπνη τετρακίνηση, που δεν θα του επιτρέψει να κολλήσει πουθενά και να σε πάει σε μέρη που δεν φανταζόσουν ότι θα μπορούσε να επισκεφτεί ένα μικρό SUV.

Τα logo της τετρακίνησης ξεχωρίζουν το Yaris Cross AWD από τις απλές εκδόσεις

Εξωτερικά το τετρακίνητο Toyota Yaris Cross Hybrid δεν έχει ουσιαστικές διαφορές από τις υπόλοιπες εκδόσεις, με το λογότυπο AWD-i στην πόρτα του πορτμπαγκάζ να το διαφοροποιεί από τα δικίνητα «αδέρφια» του. Συνεχίζει να ξεχωρίζει για τους τοποθετημένους ψηλά προβολείς και τα κάθετα φώτα ημέρας, ενώ στο πίσω μέρος θυμίζει έντονα RAV4. Τα περιμετρικά προστατευτικά στην συγκεκριμένη έκδοση αποδεικνύονται πολύ χρήσιμα, αφού εκτός της ενίσχυσης της περιπετειώδους εικόνα του μοντέλου, προσφέρουν extra ασφάλεια από πέτρες κι αιχμηρά αντικείμενα που μπορεί κάποιος να συναντήσει στις εκτός ασφάλτου διαδρομές.

Στιβαρό εσωτερικό με διακόπτη επιλογής προγραμμάτων

Οι δεσμοί της καμπίνας του Toyota Yaris Cross Hybrid AWD με το Yaris, όπως και στις υπόλοιπες απλές εκδόσεις, είναι παραπάνω από εμφανείς. Τα υλικά είναι ποιοτικά, αλλά ελαφρώς σκληρά, με τη συναρμογή και το φινίρισμα να είναι προσεγμένα. Η εργονομία και η πρακτικότητα της καμπίνας βοηθούν αρκετά στην τρέλα της καθημερινότητας, μιας και συναντάμε αρκετές θήκες για μικροπράγματα, ενώ οι φυσικοί διακόπτες είναι εντός των ορίων των χεριών του οδηγού. Προβληματίζουν λίγο οι «κρυμμένες»  χειρολαβές που ανοίγουν τις πόρτες, αλλά σχεδιαστικά είναι αρκετά όμορφες. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, προσφέροντας στον οδηγό εξαιρετική περιφερειακή όραση, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι ανασχεδιασμένος σε σχέση με το απλό Yaris. Στο ταμπλό υπάρχει μια οθόνη αφής 9 ιντσών, με το καινούργιο και πιο γρήγορο λογισμικό της Toyota. Οι διαφορές σε σχέση με τις δικίνητες εκδόσεις είναι στον περιστροφικό διακόπτη πίσω από τον λεβιέ, που επιτρέπει την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης κι η μείωση του χώρου πορτμπαγκάζ από τα 397 λίτρα στα 320 λίτρα, λόγω του επιπλέον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Από εκεί και πέρα χωροταξικά δεν αλλάζει κάτι, με το πίσω κάθισμα να μπορεί να φιλοξενήσει σχετικά άνετα 2 ενήλικες!

Με όπλο την οικονομία του το κινητήριο σύνολο του Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i

Με όπλο την οικονομία του το κινητήριο σύνολο του Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i

Όπως στη δικίνητη υβριδική έκδοση, έτσι και στην τετρακίνητη της δοκιμή μας, το κινητήριο σύνολο αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.500 κυβικών εκατοστών, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μια μπαταρία ιόντων λιθίου, με συνολική απόδοση 116 ίππους. Ταυτόχρονα φοράει ακόμα ένα ηλεκτροκινητήρα 5,3 ίππων στον πίσω άξονα, ο οποίος εμπλέκεται μόνο σε χαμηλές συνθήκες πρόσφυσης, με τη ροπή να μπορεί να μοιραστεί  στιγμιαία 40:60 μπροστά πίσω (100% μπροστοκίνητο σε κανονικές συνθήκες). Το όλο σύνολο συνεργάζεται με το γνωστό e-CVT αυτόματο κιβώτιο της Toyota με πλανητικά γρανάζια, που δυστυχώς είναι ελαφρώς θορυβώδες στο τέρμα πάτημα του γκαζιού. Από θέμα επιδόσεων  παραμένει στα ρηχά της κατηγορίας, αλλά στον τομέα της κατανάλωσης δίνει τα ρέστα του, αφού η μέση τιμή της δεν ξεπερνάει τα 5,7 λτ/100 χλμ (μόλις 0,4 λίτρα πάνω από το δικίνητο).



Πάει παντού, δεν κολλάει πουθενά χάρη στην τετρακίνηση

Το Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i συνδυάζει έντεχνα τις αστικές του αρετές με τις χωμάτινες δυνατότητες του λόγω τετρακίνησης. Στην πόλη το πλάτος του, η ψηλή θέση οδήγησης, το αυτόματο κιβώτιο κι ο μικρός κύκλος στροφής, το κάνουν ιδανικό σύμμαχο στην καθημερινές μετακινήσεις. Στην εθνική παραμένει στιβαρό, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να είναι ελάχιστοι, ενώ σε επαρχιακό δρόμο με στροφές είναι ανώτερο από τα δικίνητα «αδέρφια» του, χάρη στα πίσω διπλά ψαλίδα, αντί ημιάκαμπτου άξονα, και στην τετρακίνηση που εμπλέκεται όταν χρειαστεί. Οι αναρτήσεις συμπεριφέρονται υποδειγματικά τόσο στις απορρόφηση των κακοτεχνιών, όσο και στον περιορισμό των κλίσεων. Τα 17 εκατοστά απόστασης από το έδαφος,  οι καλές γωνίες κίνησης κι η έξυπνη τετρακίνηση φροντίζουν ώστε το μοντέλο να ανταπεξέλθει  άνετα και «ατσαλάκωτα» σε χωμάτινες διαδρομές, ενώ τα προγράμματα Snow και Trail θα το «σώσουν» κι από πιο δύσκολες καταστάσεις.

Το Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i έχει τιμή εκκίνησης τα 26.870 ευρώ στην έκδοση Style (τρίτο επίπεδο εξοπλισμού), η οποία περιλαμβάνει πλούσια σουίτα συστημάτων υποβοήθησης, 7ιντσο πίνακα οργάνων, οθόνη αφής 9 ιντσών, κάμερα παρκαρίσματος κι άλλα πολλά, ενώ λόγω των 107 γρ. ρύπων CO2/χλμ το μοντέλο απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας και μπορεί να κυκλοφορήσει ελεύθερα στο δακτύλιο.


Το Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i καταφέρει να ξεχωρίζει

Το Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i είναι ίσως το πιο ολοκληρωμένο μικρό SUV για κάποιον που ζητάει σε αυτή την κατηγόρια τετρακίνηση, τεχνολογικό υπόβαθρο κι εξαιρετική κατανάλωση. Μπορεί επιδόσεις και τιμή να «ξινίζουν» λίγο, αλλά η αξιοπιστία που προσφέρει το όνομα Toyota και η αξία του ονόματος Yaris είναι πιο σημαντικά.

 
Τεχνικά χαρακτηριστικά* Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i
Κινητήρας  
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.490
Κύλινδροι/Βαλβίδες 3/12
Τροφοδοσία Πολλαπλός ψεκασμός + Αυτοφ. Υβριδικό
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 116
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 120+207(ηλεκτρoκινητήρας)
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση αυτόματο/τετρακίνητο
Start/Stop NAI
Eπιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12
60-100 χλμ./ώρα 6,6
80-120 χλμ./ώρα 8,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 170
Βάρος με οδηγό (κιλά) 1.260
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)  
Μέση εργοστασιακή WLTP 4,7
Μέση Δοκιμής 5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP 1037
Ρεζερβουάρ (λτ.) 36
Πορτμπαγκάζ (λτ.) 320
Τιμή από (ευρώ)26.870    

 Πηγή: https://autoagora.gr/