Αγοραστικό: Ποια έκδοση του Toyota Yaris Cross να αγοράσω; (Auto Τρίτη)



 

Αγοραστικό: Ποια έκδοση του Toyota Yaris Cross να αγοράσω;

Αναλύουμε ποια είναι η καλύτερη επιλογή έκδοσης για το Yaris Cross. Το πιο προσιτό ατμοσφαιρικό, το πιο οικονομικό υβριδικό ή το πιο πλούσιο και περιπετειώδες τετρακίνητο υβριδικό; 

 H γνώμη μας

Υβριδικό ή ατμοσφαιρικό; Κίνηση στους 2 ή στους 4 τροχούς;

H Toyota μπήκε δυναμικά στην κατηγορία των μικρών SUV, βάζοντας γκολ  από τα αποδυτήρια με το νέο Yaris Cross. Ήδη το πρώτο μήνα του 2022 ανέβηκε στην κορυφή των πωλήσεων για τα B-SUV, ενώ οι παραγγελίες του μετράνε τριψήφια νούμερα. Μπορεί λοιπόν, η ιαπωνική εταιρεία να άργησε να μπει στην hot κατηγορία των μικρών SUV, αλλά όπως λέει και ο λαός το καλό πράμα αργεί. Κάτι που βρίσκει εφαρμογή στο Yaris Cross  το οποίο διαθέτει όλα όσα χρειάζεται για να πρωταγωνιστήσει στην πιο ανταγωνιστική κλάση: Είναι από τα λίγα μοντέλα με αυτοφορτιζόμενη υβριδική έκδοση, βγαίνει και σε τετρακίνητο, ενώ σε κάθε περίπτωση ικανοποιεί με τη χρηστικότητά του, την οδική συμπεριφορά και την ποιότητα κατασκευής. Σημαντικό δε ότι ξεκινάει από καλή τιμή συγκριτικά με τα δεδομένα της αγοράς.

Το Yaris Cross έχει SUV παρουσιαστικό, χάρη στο τετραγωνισμένο, μυώδες και ψηλό αμάξωμα, με μικρούς προβόλους και μια κάθετη μάσκα με ψηλά τοποθετημένα φανάρια.

Από 18.270 ευρώ και με 2+2 διαφορετικά σύνολα

Το SUV της Toyota λοιπόν έρχεται με δύο κινητήρια σύνολα, ένα ατμοσφαιρικό και ένα υβριδικό. Από εκεί και πέρα ο πρώτος κινητήρας είναι διαθέσιμος είτε με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είτε με αυτόματο κιβώτιο μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης και κόστος από 18.270 και 19.820 ευρώ αντίστοιχα (έκδοση Active).

Από την άλλη υβριδικό σύνολο στο ίδιο εξοπλιστικό επίπεδο κοστίζει 21.120 ευρώ, ενώ με τον ίδιο κινητήρα προσφέρεται και ως τετρακίνητο.  Στην συγκριμένη έκδοση θα συναντήσουμε και έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα 5,3 ίππων, που όταν χρειαστεί κινεί και τους πίσω τροχούς, ενώ όσον αφορά στο κόστος, προσφέρεται από το τρίτο επίπεδο εξοπλισμού Style και κοστολογείται από 26.870 ευρώ.

Κινητήρες: Πιο οικονομικό συνολικά ως υβριδικό

Το ατμοσφαιρικό Yaris Cross είναι ισχυρότερο αποδίδοντας 125 ίππους, γεγονός που του δίνει ένα μικρό πλεονέκτημα στην επιτάχυνση από στάση.

Το ατμοσφαιρικό Yaris Cross είναι ισχυρότερο αποδίδοντας 125 ίππους, γεγονός που του δίνει ένα μικρό πλεονέκτημα στην επιτάχυνση από στάση.

Τόσο στην ατμοσφαιρική, όσο και στην υβριδική έκδοση, όπως αναφέραμε το Yaris Cross είναι εφοδιασμένο με έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων. Ωστόσο στην Hybrid έκδοση συνεργάζεται με ένα compact ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων με εξελιγμένο σύστημα ψύξης και θέρμανσης, μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου και αυτόματο σύστημα μετάδοσης e-CVT με πλανητικά γρανάζια, που λειτουργεί σαν συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, με την απόδοση να ανακοινώνεται στα 116 άλογα. Στο ατμοσφαιρικό μοντέλο από την άλλη το μοτέρ είναι ισχυρότερο αποδίδοντας 125 ίππους, γεγονός που του δίνει ένα μικρό πλεονέκτημα στην επιτάχυνση από στάση, το οποίο βέβαια εξανεμίζεται στις ρεπρίζ, όπου λόγω του kickdown, η υβριδική έκδοση είναι πιο γρήγορη συγκριτικά με το χειροκίνητο ατμοσφαιρικό.


Το ατμοσφαιρικό Yaris Cross είναι ισχυρότερο αποδίδοντας 125 ίππους, γεγονός που του δίνει ένα μικρό πλεονέκτημα στην επιτάχυνση από στάση.

Το ατμοσφαιρικό Yaris Cross είναι ισχυρότερο αποδίδοντας 125 ίππους, γεγονός που του δίνει ένα μικρό πλεονέκτημα στην επιτάχυνση από στάση.


Από εκεί και πέρα το υβριδικό σύνολο παρουσιάζει πιο πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, όντας πιο ήσυχο και πιο ελαστικό χάρη στην βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα (και τα δύο ωστόσο ακούγονται αισθητά στο πάτημα του γκαζιού), ενώ φυσικά αποδεικνύεται αρκετά πιο οικονομικό, καθώς μπορεί να κινηθεί και αποκλειστικά με ρεύμα σε μικρές αποστάσεις. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας  λοιπόν η υβριδική έκδοση έχει πραγματική κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ. (5,7 λτ./100 χλμ. το τετρακίνητο), ενώ το ατμοσφαιρικό θα χρειαστεί 7,2 λτ. αντίστοιχα. Η διαφορά δε είναι ακόμα πιο μεγάλη εντός πόλης, με 4,5 λτ. έναντι 8,4 λτ. αντίστοιχα, ωστόσο το ατμοσφαιρικό Yaris θα κάψει περί τα 1,2 λτ. λιγότερα σε ένα ταξίδι.

Στο δρόμο: Χώμα ή εθνική; Παντού με ασφάλεια και άνεση

Η ανάρτηση αποδεικνύεται αποτελεσματική στις ανωμαλίες του δρόμου και παράλληλα δεν επιτρέπει φαινόμενα κλίσεων σε πιο στριφτερά κομμάτια.

Η ανάρτηση αποδεικνύεται αποτελεσματική στις ανωμαλίες του δρόμου και παράλληλα δεν επιτρέπει φαινόμενα κλίσεων σε πιο στριφτερά κομμάτια.

Σε όλες τις εκδόσεις του το Yaris διακρίνεται για τον ευκολοδήγητο χαρακτήρα του χάρη στον ανάλαφρο τρόπο που κινείται, στην ευκολία του χειρισμού του, στην ευελιξία του και την καλή περιφερειακή ορατότητα. Η ανάρτηση αποδεικνύεται αποτελεσματική στις ανωμαλίες του δρόμου ακόμα και με χαμηλοπρόφιλα ελαστικά και θα ταξιδέψει άνετα σε μεγάλες ταχύτητες, όντας σταθερό και ευθύβολο. Σε πιο στριφτερά κομμάτια, οι κλίσεις δεν θα γίνουν ιδιαίτερα αισθητές και σε συνεργασία με το στιβαρό πλαίσιο και το ακριβές τιμόνι, το Yaris Cross έχει ουδέτερες αντιδράσεις και είναι ασφαλές. Από εκεί και πέρα ένα μικρό προβάδισμα στο θέμα δυναμισμός θα δώσουμε στην τετρακίνητη έκδοση, αφενός μεν γιατί πίσω θα συναντήσουμε διπλά ψαλίδια (αντί ημιάκαμπτου άξονα) και αφετέρου γιατί αν χρειαστεί εμπλέκεται και η τετρακίνηση. Όσον αφορά στις δικίνητες εκδόσεις, θα το λέγαμε λίγο πιο ευχάιστο το ατμοσφαιρικό σύνολο και μόνο στη χειροκίνητη έκδοση κιβωτίου, όπου  θα έρθει πιο κοντά και άμεσα στο φάσμα περιστροφής που θέλεις.

Σε όλες τις εκδόσεις του το Yaris διακρίνεται για τον ευκολοδήγητο χαρακτήρα του, χάρη στον ανάλαφρο τρόπο που κινείται και στην ευκολία χειρισμού του.

Σε όλες τις εκδόσεις του το Yaris διακρίνεται για τον ευκολοδήγητο χαρακτήρα του, χάρη στον ανάλαφρο τρόπο που κινείται και στην ευκολία χειρισμού του.


Επιπλέον, τα 170 χλστ. από το έδαφος είναι σίγουρα υπεραρκετά για τις κακοτοπιές της καθημερινότητας, αλλά εκτός δρόμου, όπως και οι καλές γωνίες αναρρίχησης (20ο γωνία προσέγγισης, 19ο γωνία ράμπας και 35ο γωνία φυγής). Υπάρχει όμως και τετρακίνητη έκδοση να θυμίσουμε, η οποία σαφώς και μπορεί να ανταπεξέλθει πολύ καλύτερα και με περισσότερη ασφάλεια σε μέρη με μειωμένη πρόσφυση, όπως σε λάσπες και χιόνια.

9 εξοπλιστικές εκδόσεις

9 εξοπλιστικές εκδόσεις
Το νέο Toyota Yaris προσφέρεται σε 9 διαφορετικά επίπεδα εξοπλιστικών εκδόσεων. Από την βασική Active μέχρι και την κορυφαία Premier Edition, το βασικό χαρακτηριστικό όλων των εκδόσεών του είναι πως εφοδιάζεται με το 2ης γενιάς σύστημα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, καθώς και κεντρικό αερόσακο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού.

Από εκεί και πέρα, η βασική έκδοση Active του Yaris Cross είναι πλήρης, καθώς περιλαμβάνει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματο κλιματισμό (A/C στην ατμοσφαιρική), adaptive cruise control, μια πλήρη σουίτα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, αισθητήρες φώτων και βροχής, κάμερα παρκαρίσματος, οθόνη αφής 8 ιντσών για το infotainment, θύρα USB και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Τώρα όσον αφορά στη Style (την οποία θα επιλέγαμε από την πλευρά μας), περιλαμβάνει επιπλέον το σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect, με 9άρα οθόνη στο κέντρο, 7άρα στον πίνακα οργάνων και ασύρματη ενσωμάτωση smartphone, 17άρες ζάντες, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί και φώτα LED εμπρός-πίσω. Τέλος, αναφορικά με την εγγύηση να σημειώσουμε πως είναι στα 6 χρόνια για τα μηχανικά μέρη και 11 για την μπαταρία.

Σχεδίαση: Με ξεχωριστό στυλ και ποιοτική κατασκευή

Η ποιότητα κατασκευής της καμπίνας είναι αρκετά καλή, το design μοντέρνο και η εργονομία εξόχως πρακτική, έχοντας πολλές θέσεις για αντικείμενα.

Η ποιότητα κατασκευής της καμπίνας είναι αρκετά καλή, το design μοντέρνο και η εργονομία εξόχως πρακτική, έχοντας πολλές θέσεις για αντικείμενα.

Η σχεδίαση φυσικά παραμένει ίδια σε όλες τις εκδόσεις, με ένα SUV παρουσιαστικό, θυμίζοντας ένα baby RAV4 (μήκος 4,18 μ.). Είναι τετραγωνισμένο, μυώδες και ψηλό, με μικρούς προβόλους και μια κάθετη μάσκα με ψηλά τοποθετημένα φανάρια, διαμορφώνοντας έτσι ένα αναγνωρίσιμο και αρκετά στιλάτο σύνολο.

Κέντρο της καμπίνας είναι η 9άρα οθόνη αφής HD (8ΆΆ στη βασική) από την οποία διαχειρίζεστε όλο το σύστημα πολυμέσων.

Κέντρο της καμπίνας είναι η 9άρα οθόνη αφής HD (8ΆΆ στη βασική) από την οποία διαχειρίζεστε όλο το σύστημα πολυμέσων.


Στο εσωτερικό η ποιότητα κατασκευής είναι αρκετά καλή, διαθέτει μοντέρνο design και είναι πολύ πρακτική, έχοντας πολλές θέσεις για αντικείμενα. Μόνη διαφορά ο περιστροφικός διακόπτης για τα εκτός δρόμου προγράμματα μπροστά από το λεβιέ. Μια μικρή διαφορά θα συναντήσουμε στο διάκοσμο της καμπίνας του ατμοσφαιρικού συνόλου, εκεί όπου τα χειριστήρια του κλιματισμού αποτελούνται από τρεις περιστροφικούς διακόπτες, αντί της μικρής οθόνης με τα μπουτόν (στις εκδόσεις Active, Active Plus και Style). Τέλος, δύο ενήλικοι και ένα παιδί θα χωρέσουν στο πίσω κάθισμα χωρίς παραχωρήσεις, ενώ το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 397 λτ. στις δικίνητες εκδόσεις και 320 λτ. στο τετρακίνητο.

Το μικρότερο κόστος απόκτησης του Yaris Cross με τον ατμοσφαιρικό 1.500άρη κινητήρα σε συνδυασμό με τις καλύτερες επιδόσεις είναι τα βασικά πλεονεκτήματα που έχει. Ωστόσο, αν κάποιος μπορεί να αντέξει την μεγαλύτερη επένδυση για το υβριδικό τότε αφενός θα ξενοιάσει από τα μονά-ζυγά, αφετέρου σε βάθος χρόνου και ανάλογα τα χιλιόμετρα που θα πραγματοποιήσει θα βγει κερδισμένος τόσο από το λιγότερο καύσιμο όσο και από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Για εμάς είναι η έκδοση κινητήρα που προτείνουμε. Όσον αφορά στην τετρακίνητη επιλογή, αυτή είναι πιο ακριβή για αυτό τη συστήνουμε  μόνο εφόσον στο ρεπορτόριό σας βρίσκονται σε συχνή βάση οι εκτός δρόμου διαδρομές σε δύσβατα ή γλιστερά μέρη.

Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά

Τεχνικά χαρακτηριστικά Toyota Yaris Cross 1,5 VVT-iW 125 PS (CVT) Toyota Yaris Cross Hybrid 116 PS Toyota Yaris Cross Hybrid 4Χ4 116 PS
Κινητήρας*      
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.490 1.490 1.490
Κύλινδροι/Βαλβίδες 3 σε σειρά/12 3/12 3/12
Τροφοδοσία Αμεσ. + έμμεσος ψεκασμός Αμεσ. + έμμεσος ψεκασμός + Αυτοφ. υβριδικό Αμεσ. + έμμεσος ψεκασμός + Αυτοφ. υβριδικό
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 125/6.600 92/5.500 92/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 153/4.800-5.000 120/3.600-4.800 120/3.600-4.800
Iσχύς ηλεκτροκινητήρα - 80/- 80/-
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) - 207/- 207/-
Συνδυαστική ισχύς - 116/- 116/-
Start/Stop ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ
       
Κιβώτιο-Μετάδοση      
Τύπος κιβωτίου Χειροκίνητο 6 σχέσεων (CVT) Αυτόματο κιβώτιο e-CVT Αυτόματο κιβώτιο e-CVT
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς Ηλεκτρική τετρακίνηση
       
Eπιδόσεις      
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,4 (11,7) 11,7 12,0
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,6/14,6 6,2 6,6
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) 16,7/22,6 8,4 8,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* 180 170 170
Βάρος με οδηγό (κιλά) 1.115 (1.130) 1.170 1.260
       
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)      
Μέση εργοστασιακή (WLTP) 5,9 (5,9) 4,4 4,7
Μέση δοκιμής 7,2 (-) 5,3 5,7
Πόλη δοκιμής 8,4 (-) 4,5 5,0
Στα 100 χλμ./ώρα δοκιμής 5,5 (-) 6,7 6,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)* 133 (134) 100 107
*εργοστασιακές μετρήσεις, σε παρένθεση τιμές για το αυτόματο
Εξοπλισμός - τιμή Toyota Yaris Cross 1,5 VVT-iW 125 PS (CVT) Toyota Yaris Cross Hybrid 116 PS Toyota Yaris Cross Hybrid 4Χ4 116 PS
ESP * * *
Σύστήμα Αυτόματου Φρεναρίσματος * * *
Αερόσακοι 7 7 7
Ηλ. παράθυρα Ε/Π */* */* */*
Κεντρικό κλείδωμα/Tλχ */* */* */*
Ηλεκτρικοί καθρέπτες/Ηλ. Aναδ. */O */O */O
Υποβοήση/ Ρύθμιση τιμονιού */* */* */*
Κλιματισμός * (A/C) * (2ζωνικός) * (2ζωνικός)
Ηχοσύστημα/Οθόνη αφής */ έγχρωμη αφής 8" */ έγχρωμη αφής 8" */ έγχρωμη αφής HD 9"
Cruise control * (Adaptive) * (Adaptive) * (Adaptive)
Ζάντες αλουμινίου *16'' *16'' *17''
Προβολείς ομίχλης O O * (LED)
Φώτα ημέρας * (LED) * (LED) * (LED)
Εγγύηση μηχ. Μερών 6 χρόνια 6 χρόνια 6 χρόνια
Έκδοση Active Active Style
Τιμή από (ευρώ) 18.270 (19.820) 21.120 26.870
*: στάνταρ, Ο: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Αναρτήσεις - Φρένα - Τιμόνι Toyota Yaris Cross 1,5 VVT-iW 125 PS (CVT) Toyota Yaris Cross Hybrid 116 PS Toyota Yaris Cross Hybrid 4Χ4 116 PS
Εμπρός ανάρτηση Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση Ημιάκαμπτος άξονας Ημιάκαμπτος άξονας Διπλά Ψαλίδια
Εμπρός φρένα Αερ. Δίσκοι Αερ. Δίσκοι Αερ. Δίσκοι
Πίσω φρένα Δίσκοι Δίσκοι Δίσκοι
100-0 χλμ./ώρα (μ.) 38,9 36,8 38,4
Υποβοήθηση τιμονιού Ηλεκτρική Ηλεκτρική Ηλεκτρική
Μετατρόχιο Ε/Π (χλστ.) 1.527/1.527 1.527/1.527 1.517/1.504
Γωνίες αναρρίχησης ραμ./προσ./φυγ. (μοίρες) 20/19/35 20/19/35 20/19/35
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.) 170 170 170
Στροφές τιμονιού 2,5 2,5 2,5
Κύκλος στροφής (μ.) 10,6 10,6 10,6
Θόρυβος στα 100/120 χλμ./ώρα (db) 67,8/71,5 67,3/70,4 68,3/71,6
Διάσταση ελαστικών δοκιμής 215/50 R18 215/50 R18 215/50 R18
Διαστάσεις (εκ.) Toyota Yaris Cross (AWD)
Κεφάλι οδηγού 7,2
Κεφάλι πίσω 4,0
Πλάτος εμπρός 134,5
Πλάτος πίσω 130
Πόδια πίσω 5,5
Χώρος αποσκευών (λτ.) 397 (320)
ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος (χλστ.) 4.180x1.745x1.500
Μεταξόνιο 2.560
*Σε παρένθεση τιμές για το 4κίνητο. Οι μετρήσεις έχουν γίνει με προσομοίωση επιβάτη ύψους 1,75 μ. και βάρους 75 κιλών

 

Πηγή:  https://www.autotriti.gr/