Πώς οδηγούμε ένα υβριδικό αυτοκίνητο; (autogreeknews)
Όλα τα αυτοκίνητα δεν οδηγούνται με τον ίδιο τρόπο, γιατί ανάλογα τον τύπο του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, ο οδηγός πρέπει να προσαρμόζεται στο πως να πατάει και να αφήνει το πεντάλ του γκαζιού.
Για παράδειγμα τα ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα που κυριαρχούσαν παλαιότερα, χρειάζονται πιο υψηλές στροφές για να επιταχύνουν. Αντιθέτως, τα σύγχρονα turbo downsized αποδίδουν καλύτερα από χαμηλότερες στροφές, λόγω της αισθητά περισσότερης ροπής. Ενδεικτικά ένα 1.400άρι μοτέρ απέδιδε 130 Nm στις 4.000 σ.α.λ., ενώ τώρα ένα 1.000άρι turbo έχει 180 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. Οπότε το τράβηγμα είναι πιο έντονο από χαμηλά, επομένως απαιτείται άλλος χειρισμός.
Διαφορετικό στιλ οδήγησης πρέπει να ακολουθείται όμως και σε ένα Full Hybrid, έτσι ώστε ο οδηγός να εκμεταλλεύεται καλύτερα τα αποθέματα ενέργειας από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία και να κινείται όσο το δυνατόν περισσότερο ηλεκτρικά. Η εκκίνηση πρέπει να γίνεται ομαλά και όχι με απότομο πάτημα του γκαζιού, προκειμένου να αναπτύξει ταχύτητα με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα. Άλλωστε το πιο πολύ καύσιμο καταναλώνεται στην ξεκίνημα. Ειδικά στο συνεχόμενο «σταμάτα – ξεκίνα» των μποτιλιαρισμένων δρόμων, ένα φουλ υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί να καλύψει αρκετές αποστάσεις, δίχως να κάνει χρήση του θερμικού κινητήρα, άρα και να μην κάψει καθόλου βενζίνη ή πετρέλαιο (ανάλογα το μοντέλο).
Για παράδειγμα τα ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα που κυριαρχούσαν παλαιότερα, χρειάζονται πιο υψηλές στροφές για να επιταχύνουν. Αντιθέτως, τα σύγχρονα turbo downsized αποδίδουν καλύτερα από χαμηλότερες στροφές, λόγω της αισθητά περισσότερης ροπής. Ενδεικτικά ένα 1.400άρι μοτέρ απέδιδε 130 Nm στις 4.000 σ.α.λ., ενώ τώρα ένα 1.000άρι turbo έχει 180 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. Οπότε το τράβηγμα είναι πιο έντονο από χαμηλά, επομένως απαιτείται άλλος χειρισμός.
Διαφορετικό στιλ οδήγησης πρέπει να ακολουθείται όμως και σε ένα Full Hybrid, έτσι ώστε ο οδηγός να εκμεταλλεύεται καλύτερα τα αποθέματα ενέργειας από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία και να κινείται όσο το δυνατόν περισσότερο ηλεκτρικά. Η εκκίνηση πρέπει να γίνεται ομαλά και όχι με απότομο πάτημα του γκαζιού, προκειμένου να αναπτύξει ταχύτητα με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα. Άλλωστε το πιο πολύ καύσιμο καταναλώνεται στην ξεκίνημα. Ειδικά στο συνεχόμενο «σταμάτα – ξεκίνα» των μποτιλιαρισμένων δρόμων, ένα φουλ υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί να καλύψει αρκετές αποστάσεις, δίχως να κάνει χρήση του θερμικού κινητήρα, άρα και να μην κάψει καθόλου βενζίνη ή πετρέλαιο (ανάλογα το μοντέλο).
Με τις πολύ απλές αυτές κινήσεις εξοικονομείται αρκετό «πολύτιμο» καύσιμο, γιατί ο οδηγός εκμεταλλεύεται το ρεύμα από την μπαταρία και τη φόρτισή της, κάθε φορά που σηκώνει το πόδι του από το γκάζι ή φρενάρει.